"Eihän kukaan enää osta pelejä levyillä, eihän?"

• "Eihän kukaan enää osta pelejä levyillä, eihän?"

Kyllä! Latiakaan en maksa ja minuuttiakaan en tuhlaa, ellen saa peliä oikeasti omakseni. Hianoa kirjahyllyn täytettäkin pelit ovat.

"Uusien pelien valikoima ei ole laaja, mikä johtuu varmasti siitä, ettei Gog:n myymissä peleissä ole DRM:ää lainkaan, eivätkä ne vaadi toimiakseen minkään muun ohjelman käyttöä. "

Muuten hyvä, mutta Windowsin tapauksessa itse pelialusta on DRM-kriplattu. Olen minä GOGista pelejä ostanut juu. Pelialusta sitten pitää vaan osata "hoitaa".

Konsoleille saa edelleen medialla ihan omaksi ilman nettiyhteyttä toimivia pelejä. Ja konsoleita taas on vapaasti saatavilla, koska niitä on valmistettu kymmeniä miljoonia, joitain yli sata miljoonaa. Sitten jos/kun konsoleiden saatavuus loppuu, voi kelpuuttamiani oikeasti DRM-vapaita pelejä mitä luultavimmin pelata emulaattoreilla.

• Nuorisolle tiedoksi mikä on kirjahylly: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirjahylly

• Se on vähän miten asiaan suhtautuu. Tein jo kymmenisen vuotta sitten periaatepäätöksen, että valitsen aina digitaalisen kun se on järkevästi mahdollista eikä tarvitse tehdä sisällön suhteen kompromisseja. Siksi pelejä, kirjoja ja lehtiä en ole ostanut enää vuosiin fyysisillä medioilla. Sen sijaan musiikkia kuuntelen Spotifyn rinnalla edelleen vinyyliltä ja elokuvia striimauksen ohella blu-raylta silloin kun haluan että tekninen laatu vastaa sisältöä. Netflix ja varsinkaan sen kilpailijat kun eivät pärjää blu-raylle vielä alkuunkaan kuvan eikä varsinkaan äänen laadussa.

Asiaan voi vähän vaikuttaa se, ettei ole hamstrausviettiä.

-Kaitsu

• @mikropiltti sanoi ryhmässä "Eihän kukaan enää osta pelejä levyillä, eihän?":

"Eihän kukaan enää osta pelejä levyillä, eihän?"

Kyllä! Latiakaan en maksa ja minuuttiakaan en tuhlaa, ellen saa peliä oikeasti omakseni. Hianoa kirjahyllyn täytettäkin pelit ovat.

"Uusien pelien valikoima ei ole laaja, mikä johtuu varmasti siitä, ettei Gog:n myymissä peleissä ole DRM:ää lainkaan, eivätkä ne vaadi toimiakseen minkään muun ohjelman käyttöä. "

Muuten hyvä, mutta Windowsin tapauksessa itse pelialusta on DRM-kriplattu. Olen minä GOGista pelejä ostanut juu. Pelialusta sitten pitää vaan osata "hoitaa".

Konsoleille saa edelleen medialla ihan omaksi ilman nettiyhteyttä toimivia pelejä. Ja konsoleita taas on vapaasti saatavilla, koska niitä on valmistettu kymmeniä miljoonia, joitain yli sata miljoonaa. Sitten jos/kun konsoleiden saatavuus loppuu, voi kelpuuttamiani oikeasti DRM-vapaita pelejä mitä luultavimmin pelata emulaattoreilla.

Periaatteen mies. Arvostan! 🙏