Nokia 8 Pie (Android 9)
-
Kyllästyin odottamaan piirasta ja asensin sen itse. Tämä ohje toimii vain Nokia 8:lle (TA-1004) ja jotain voi mennä pieleen eli puuhastele ainoastaan, jos olet pahimmassa tapauksessa valmis ostamaan uuden luurin.
--- clip ---
tietokoneella täytyy olla asennettuna adb https://developer.android.com/studio/command-line/adb (muut käytetyt ohjelmat voit valita ihan itse)
- lataa Nokia 8 official OTA (over the air) Pie päivitys
- testaa paketin eheys (7-zip toimii, normaali unzip ei)
7z t 217f64950c9267110248c183245fa196d30b9eef.zip
...
Everything is Ok- aseta puhelin recovery modeen
- sammuta puhelin
- kytke USB-piuha tietokoneeseen vaan ei puhelimeen
- paina vol+ pohjaan
- kytke USB-piuha puhelimeen (edelleen vol+ pohjassa)
- odota kunnes robotin kuva ilmestyy, sitten voit lopettaa vol+ painamisen
-
ruudulla lukee "no command", pidä virtanappi painettuna ja paina vol+
-
siirry vol+ napilla "apply update from adb" riville ja paina virtanappia
-
varmista yhteys komentamalla tietokoneelta "adb devices" (minulla lienee liian vanha adb, ei tunnista Nokia 8:a.)
List of devices attached
???????????? sideload- asenna Pie komentamalla "adb sideload 217f64950c9267110248c183245fa196d30b9eef.zip"
asennus pötpöttää aikansa tyyliin serving: '217f64950c9267110248c183245fa196d30b9eef.zip' (~19%)
asennusta voi seurata myös puhelimen ruudulta, lopuksi siellä lukee "install from adb complete"
-
paina puhelimen virtanappia (valikossa on valittuna "reboot system now")
-
nauti piiraasta
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Nokia 8 Pie (Android 9):
Tämä ohje toimii vain Nokia 8:lle (TA-1004)...
Kaipa tämä muillekin operaattorilukitsemattomille malleille toimii, mutta ei siis Nokia 8 Sirocolle, Nokia 8.1:lle ja mitä niitä nyt lieneekään.
-
Mitenkäs Pie rullaa Nokia 8:lla?
-
Hyvin se rullaa.
Yhden outouden olen huomannut: sovelluksilla tuntuisi välillä olevan vaikeuksia pyytää tarvitsemiaan oikeuksia. Karttasovellus esim. ei GPS:stä mitään uinannut, lähti toimimaan (= kertoi sijaintinikin jopa) vasta kun annoin sille oikat appsien hallinnan kautta. Firefoxin Noscriptin asetusten import ei toiminut ei niin millään. Ties kuinka monennella yrittämällä pompsahti oikkapyyntö, jonka hyväksyttyäni import onnasi.
Puhelut ja tekstarit toimivat.