Windows, rekisterin merkinnät

• on näköjään aiemmin juttua. kaiken taiteeen ja sääntäjen mukaan poistettu Cortana.
    Ainut että rekisteristä löytyy 645 merkintää jotka ei ole lähteneet, ja joku on maininnut
    että rekisterin siivoaminen on tarpeetonta ... Sipaseppa office ja poista, aja sitten vaikka
    reg seeker, yllätyt, etkä välttämättä iloisesti, ei jää paljon tuhannesta merkinnästä vajaaksi.
    olen aina pitänyt rekisterin timmissä eikä koskaan ongelmia, ja niille jotka ovat sitä mieltä,
    että jos toimii... älä koske tai ole varovainen, on varmaan paras kun ei avaa konetta ollenkaan.
    Teen koneelle mitä mieleen tulee, mikään kokeilu ei ole vieras, kone solmussa vähän väliä, no
    problem, todo backup palautus ja taas mennään, nimittäin näin oppii paljon muutakin kuin
    kirjoittaa muistilappuja

• Sipaseppa office ja poista, aja sitten vaikka
    reg seeker, yllätyt, etkä välttämättä iloisesti, ei jää paljon tuhannesta merkinnästä vajaaksi.

En harrasta moista asentelua enkä myöskään tiedä mitä ne tuhat merkintää siellä haittaavat. Turhaa tauhkaahan ne ovat, mutta jos ne eivät käynnistä mitään tai kone ole aivan mopo, niin oudolta harrastukselta moisten putsailu tuntuu.

Se on tullut vastaan, että ohjelman jättämä tauhka haittaa uudelleenasennusta tai vian poistumista uudelleenasennuksessa.

t: minulla nyt vaan on parempaa tekemistä

• Itse en ymmärrä miksi nykypäivänä windowsin rekisterin putsaus olisi tärkeätä.
    Suurin osa sinne unohdetuista arvoista liittyy poistettujen ohjelmien merkintöihin ja mm. tiedosto tyyppeihin liittyviä merkintöjä.

Ylimääräisillä merkinnöillä rekisterissä ei nykyään ole mitään merkitystä koneen suorituskykyyn ja pelkona noissa nk. rekisterin siivoajissa on että ne tekevät enemmän vahinkoa koneelle.

Windows 95/98 aikana laitteiden tehot (vähän muistia+hidas kovalevy) oli pieniä ja RegCleanin (tai vastaavan) käytöllä saattoi olla pientä vaikutusta koneen nopeuteen.